Stilte voor de 'storm'....

28 oktober 2012 - New York City, Verenigde Staten

14 oktober

Another day in paradise!
Op deze zonnige zondag ben ik (uiteraard met een omweg) naar Manhatten gereisd. Ik zou mijn wandeling beginnen bij het 'Museum of Arts and Design', maar 'Central Park' lag er zo fijn bij, dat ik daar maar ben begonnen.
In 'Central Park' de weg oversteken is bijna gevaarlijker dan buiten het park. Dit keer geen auto's waar je voor uit moet kijken, maar fietsers, fietstaxi's, hardlopers, skateborders en paard-met-wagens die in rap tempo voorbij komen.

- Ik moest en zou 'Times Square' zien. Zelfs nadat ik helemaal op was van de indrukken van het MoMA, 5th avenue, the Applestore, Tiffany's enco, Rockafellecentre etc.
'Times Square is wauw! Zo'n gekke plaats waar je tussen de straten 'gewoon' rustig kunt zitten. Heel bijzonder.

20 oktober

Een week later ben ik in Manhatten begonnen, waar ik geëindigd was. Bij 'Times square'. Dit keer heb ik vooral bekende gebouwen bezocht en ben ik zelfs boven op 'the empire state building' geweest (waar de wachttijd zeker langer was, dan de tijd dat je boven bent, maar zeker de moeite waard is!).

En verder, heb ik inmiddels een wasserette gevonden en mijn eerste wasje gedraaid! Klinkt heel stom, maar is toch weer anders dan thuis in je machine gooien (gelukkig duurt het programma hier niet zo lang).
De bioscoop heb ik ook al meemogen maken. Een Japanse film nog wel en toen diezelfde avond dan ook maar meteen Sushi gegeten, voor het eerst in mijn leven en MET STOKJES! haha, het was erg grappig.
Oh en gister hebben we de verjaardag van Aimée gevierd. Eerst hebben we hier wat gedronken en daarna zijn we gaan uiteten in een restaurant. Erg leuk om nieuwe mensen te leren kennen en ze zijn allemaal zo vriendelijk!

En om de titel nog even te verklaren en zoals jullie waarschijnlijk wel allemaal mee gekregen hebben, bestaat de kans dat we een deze dagen de (gevolgenen van) orkaan Sandy hier aan land krijgen. In eerste instantie moest ik er vooral om lachen, maar na een week lang dit te horen op de radio, zijn ze er toch wel erg serieus over.
Wat te doen als er een storm op komst is? Juist, met z'n allen naar de supermarkt rennen om eten in te slaan. De rijen in de supermarkt waren serieus zo lang, dat in je in het gangpad stond te wachten.
Kaarsen: check, telefoon opgeladen: check, eten: check  .. wat nog meer?

Voor het geval dat ik de komende dagen geen toegang tot internet en/of mijn computer heb, wilde ik jullie nog even laten weten dat het allemaal goed gaat! Hopelijk kan ik dat na de 'storm' ook mededelen! Liefs Joske

1. Paul en Wieteke:
    28 oktober 2012
    Haaa joske, fijn det ut zoe good geit en detse auk al zoevuul leuke dinge gedaon hes!

Storm op komst... jao wal spannend zeg! Ik meus auk metein aan dich dinke. Maar ge ziet dus in idder geval good veurbereid, haopelik velt ut allemaol meij! Dieke knoevel en laot ma gauw wer wat weite as de storm veurbeej is.

Kus kus
  2. Boyan:
    28 oktober 2012
    Fijn dat het zo goed gaat en dat je zoveel leuke dingen doet!
    Volgens mij kun je zo een reisboek gaan schrijven over NYE.
    En die storm, het zal toch wel goed komen????? Ik hoop het :D (al water ingeslagen ;)
    Benieuwd wat je de komende weken weer gaat beleven.
    Groetjes
  3. Mariet:
    29 oktober 2012
    Hopelijk velt ut allemaol meij op de plaats waors dich zits, wal spannend zoë! Det hadde weej neet aafgespraoke. Hald dich! Mariet
  4. Tineke:
    No panik!
    Neet naor Manhattan, neet in de metro en genog kerse en lucifers in hoes; dan bliek ut woensdaag vas weer eine storm in ein glaas water gewis te zien!
    Hald dich!
    Leefs
    X
  5. Els en Huub:
    29 oktober 2012
    Hoi Joske. Lees net in de krant van de storm en dink: kieke of Joske dao misgien euver haet gesgreeve en jao... Dien verslage vind ik erg leuk um te laeze. Grtjs Els
  6. Piet/ank:
    29 oktober 2012
    Hebse in Mestreech al is d'n bonte storm meigemaak??? Dao velt Sandy beej in 't niet...wal leuk um te laeze wie men zich veurbereidt op zoeiets ..de hamsters slaon eure slaag...
    Geweldig wesse al allemaol hebs meigemaak en gezeen..meuge we wal en bietje jaloers op zien....en daobeej ok nog werreke..toe maar. Ik neem aan det 't mondkepke niks met luchvervuiling te make haet , maar huurt beej dien werrekoétrusting.....zuut wal ruig oét.
    Piet/Ank
  7. Sjoerd:
    Ha Joske

hopelijk valt het een beetje mee met de storm, maar ik zie dat je bij jou in de straat een Ierse pub zit dus daar zou ik dan maar snel gaan zitten :)
    Ben benieuwd naar al je verhalen de komende tijd!
  8. Koen en janneke:
    Hey Jos!!!
    Net as de rest allemaol zien weej huul erg beniejd wie det 't met dich geit daor huul wied weg! De beelde die we zeen, zien ein bietje angstaanjagend. Wie heb geej 't ervaren en kint geej og alwaer ein bietje vreej bewaege in de stad? Jeetje, is mich wal ein ervaring, mar vanaaf now mar gewoen lekker geneete van de leuke dingen van New York! Haopelik snel ein berichtje van dich, zoedet we weite det 't good met dich geit!! De foto's van aafgelaupe waek ware in idder geval weer super!
    Tot snel,
    kus koen en janneke
  9. Marjo:
    Alles weer euverlaef!
    Kin Mariet auk weer röstig slaope...
    De foto's zeen der geweldig oèt!
    Is N.Y. niks veur un Seegers oètstepke?
    Nog unne kier:Happy Halloween.

Hald dich

Marjo