Time flies when you're having fun!

12 november 2012 - New York City, Verenigde Staten

Twee weken nadat de orkaan aan land is gegaan, is de schade nog steeds te zien. Ik ben inmiddels Downtown Manhatten geweest en daar stond ik aan de rand van de oceaan. Heel gek om te bedenken dat hier twee weken geleden de golven zo hoog en heftig waren, dat het hele gebied dat achter me lag, onder water stond. Alles wat zich op de begane grond bevindt, heeft schade geleden. Overal wordt er nog water uit de kelders gepompt en zijn mensen aan het werk om de schade te herstellen. Ik denk dat het een van de weinige zo rustige dagen op 'Wallstreet' is geweest.
Alsof dit niet indrukwekkend genoeg was, ben ik ook naar 'Ground Zero' geweest. Ook een hele gekke plaats. Er hangt een bepaalde sfeer, waar je je bewust van wordt, als je daar staat te kijken naar een bouwput, waar ooit twee mega wolkenkrabbers stonden...

Naast al deze niet zo vrolijke ervaringen, heb ik natuurlijk ook weer hele toffe dingen gezien en meegemaakt! Zo ben ik, voor het eerst op de fiets, naar een 'Halloweenparty' geweest, heb ik daar voor het eerst margarita's gedronken en voor het eerst echte 'taco's' gegeten (die zijn namelijk helemaal niet met een harde schelp, maar juist zacht).
Wat betreft het fietsen; als ze hier al fietspaden hebben, dan kunnen ze ook aan de linkerkant van de weg zitten. Rode stoplichten gelden niet voor fietsers (lees: niemand houdt zich hieraan). Oja, en zo'n beetje iedereen draagt hier een helm, maar daar kan ik natuurlijk niet aan beginnen als volleerd fietser.

Verder ben ik samen met Aimée, Matt en zijn ouders een weekendje 'Up state' geweest. Zijn ouders hebben daar al jaren een tweede huisje. Erg leuk om een andere kant van America te zien. Ze hebben hier ook gewoon natuur en zelfs wilde reeën die zomaar even voorbij komen gerend tijdens een wandeling! Nooit gedacht dat ik wilde dieren zou zien op mijn reis naar New York, maar zeker tof!

Wat betreft de stage (je zou bijna vergeten dat ik daarom hier ben), de FAB-sale is erg goed gegaan. Ze heeft maar liefst 96 stuks verkocht en die hebben we ook al kunnen verzenden. De 'lasercutter' hebben we, nadat ze een week zonder stroom hebben gezeten, ook aan het werk kunnen zetten. En de voorbereidingen voor de eerste 'show' aankomend weekend zijn vollop bezig; voor de laatste aankleding van de 'booth' zijn we vandaag op de fiets naar de Ikea geweest (pf de fiets naar Ikea, ja dat kan). En ga zo maar door...

Sinds deze week is het definitief; Roel en Boyan gaan de atlantische oceaan oversteken om mij en New York te bezoeken van 16 december t/m 24 december! Wat ik natuurlijk super leuk vind! Ze blijven dan hier logeren, in het appartement van Aimée en Matt, waar ik blijf 'wonen'  totdat Jan, Mariet en Meike me hier komen vergezellen en we naar een appartment in Queens gaan.

Dus mijn adres voor de komende 2 maanden is:

39 Saint Marks Place #3
Brooklyn, New York 11217
USA

See you later!

1. Mariet:
    Mariet:
    Gezellie, de boys op dien verjeurdaagsfeesje in NY!
  2. Tineke G:
    Ha Maedje,

Laot Joske maar schuive!
    Nou met de vaktaal kumpt ut auk waal good laes ik: de lasercutter duit ut weer en de booth is auk aangekleid.

hald dich!
    Xx Tineke
  3. Juulke:
    Ha Jos,

wat kump dea titel mich bekind veur, dea stond in 2009 auk baove ein van mien verheulkes! Het is cliché maar oo zoë waor, de tiéd vluug tiédens een avontuur in het boeteland.

Wat leuk desse bezeuk kriegs en veural det pap, mam en meike langskomme!

Amuzeer dich daor achter, en wiés dien volgende verheulke

Groetjes
  4. Tineke:
    14 november 2012
    9/11 Op de fiets Up state,naar de fabsale voor een halloweenparty waar Boyan en Roel echte taco,s eten en teveel margarita's drinken.
    Jij in die degelijke maar warme winterjas met helm
    Reeen rennen wild voorbij....
    Jij zet de lasercutter aan het werk...
    Tijd voor een show...

Daar zit een verhaal in!
    Xx
  5. Els en Huub:
    Hoy Joske.
    Dich hebs ut wal ech getroffe dao. Ut klinkt allemaol aeve leuk.
    Leuk verslaag weer trouwens. Vuul sukses met oge show. Grtjs Huub en Els
  6. Els kersten:
    He Joske,
    Te gek he, wat je daar in zo'n korte tijd allemaal mreemaakt!
    Erg leuk om je verhaaltjes te lezen en zo op de hoogte te blijven van datgene wat je doet en ziet. Ik denk vaak.... had ik dat vroeger ook maar gedaan! Jaloers..... ja toch wel een beetje.
    Blijf genieten.
    Groetjes
    Els
  7. Marieke:
    Ha Joske,

jao det waas toch wal efkes wat huur, zit d'r immand dea se kin in New York en dan kump dao ni ein kier mar twië kier enne storm langs! Gelökkig hadde weej via Mariet al begrepe det ut good waas aafgelaupe. Zoë te leaze vermakse dich in idder geval prima daor in the USA, det haj ik auk wal verwach. leuk desse binne kort dit auk met de rest van dien femilie kins deile.

groetjes vanoet ein zonnig Grubbevors

marieke
  8. Koen en janneke:
    16 november 2012
    Jos, wie te gek allemaol wat desse daor meijmaks, de leuke mar ok de minder leuke dinger! Leuk verhaol ok weer vanoet 't verre amerika! Zoe te laeze geneet se volop..... ga zo door ;-).
    Weej zien ok huul beniejd naor de kerstsfeer daor in New York, zal d'r ok wal eine zien um noeijts te vergaete...en now de ierste show, spannend!!! Want tja der mot netuurlik ok gewerkt waere, zoe dien verhaole laezend, vergaete weej det aaf en toe, och ja......Joske is op stage ;-). Fijn um te laeze, det 't ok allemaol good klikt met diene 'baas' en desse daor veurleupig bliefs woene! Ein onvergaetelikke ervaring....zoe cliche is 't...mar wal waor he!!!
    'T is misschien euverbodig, mar toch, vuul plezeer en geneet!!!!
    Dieke x koen en janneke
  9. Roel:
    24 november 2012
    Leuk om te lezen Joske! Ik krijg alleen maar meer zin om die kant op te komen als ik jouw verslagen lees. Eerst hier alles maar eens even afronden en dan voorbereiden op de volgende grote reis.
    Wel grappig, want de Ikea hier ligt ook hier om de hoek in Zweden.
    Joske, we keep in touch!