De eerste week..

13 oktober 2012 - New York City, Verenigde Staten

13 oktober 2012

Here I am, op een bankje in de zon met uitzicht over de 'skyline' van New York!
Vanaf hier is 'the statue of liberty' helemaal niks in vergelijking tot alle hoge gebouwen rondom 'Wallstreet'.
Het is hier zo lekker rustig, heerlijk. Op de helicopters, de boten, de haven, de hardlopers en de toeristen die hier een fotopauze nemen voordat ze verder gaan met het bezoeken van alle 'must see's' van deze wereldstad, na.
Ik krijg gewoon tranen in mijn ogen van dit moment en deze plaats. IK BEN GEWOON IN NEW YORK!

Voordat ik de toerist kon gaan uithangen, moest er natuurlijk gewerkt worden deze week. Het voelt best wel een beetje gek, want ik woon dus in hetzelfde apartement als waar ik stage loop, oftewel als ik mijn kamerdeur open, ben ik er eigenlijk al. Wat natuurlijk ook wel erg handig is, als ik tussendoor iets anders kan doen.
Mijn taken tijdens deze stage zijn het mee-ontwerpen aan 'kindersieraden' (dus van begin tot eind, het ontwerpen, de experimenten en het uiteindelijke sieraad zelf), bestellingen versturen (ja, ik weet het postkantoor al te vinden!) en het bijvullen van de voorraad. In oktober staat namelijk een grote sale op de planning, in november is er een 'show' van een weekend en in december (t/m 24e) zijn we ook op een 'show' te vinden. Nogal al een drukke tijd dus, maar ik ben er om te helpen. Dus dat gaat helemaal goed komen!

Aimée en Matt hebben me deze week meegenomen naar de 'Food Coop'. Dat is een locale supermarkt waar je lid van moet zijn om daar je boodschappen te mogen doen. Het meeste wat je daar vindt, is vers en uit de buurt (behalve de Nederlandse stroopwafels dan ). Ik was hier als bezoeker, dus mocht eigenlijk niks kopen (stiekem toch gedaan natuurlijk). Het werkt namelijk zo, dat als je aangesloten bent bij deze gemeenschap, moet je eens in de maand 2,5 uur werken in de supermarkt. Het personeel is dus eigenlijk ook de klant. Ik vond het erg leuk om te zien! Zo'n andere sfeer, geen cassieres die zich aan bepaalde marges ofzo moeten houden, gewoon lekker het 'volk' zelf.

Om een beetje ingeburgerd te raken heb ik afgelopen donderdag het 'vice president debate' gekeken. Erg interessant en grappig om te zien hoe het er aan de andere kant van de wereld eraan toegaat. (ik ben er ook achter gekomen dat ze hier wel degelijk meerdere partijen hebben waar men op kan stemmen, maar de Democraten en de Republiekeinen de grootste zijn en dus de meeste kans van slagen hebben)
Oja en ik heb een Amerikaans telefoonnummer! (ik geloof dat ik de enige ben met een prepaidcard hier in New York, maar toch) Dus als je me nou om welke reden dan ook wil bereiken, dan ben ik te bereiken op dit nummer: 001 908 275 7451

Voor morgen staat Manhatten op de planning, ze voorspellen goed weer. Bring it on!

1. Mariet:
    14 oktober 2012
    det zuut d'r good ôet !!!!
    xxx mariet
  2. Juulke:
    Ha jos,
    fijn det de ierste weak dich good is bevallen!
    succes met de stage, het liék mich een leuke en pittige oétdaging: nice!

gr. vanoët Venlo
  3. Tineke:
    14 oktober 2012
    Heerlik, allemaol nieij,allemaol anders!
    Jao de bis in NY!
    Neet gewoen maar hiel biezonder!
    Knoevel van Shab en ein kosmoel van mich!
  4. Els en Huub:
    15 oktober 2012
    Hoi Joske, Leuk te zien op de foto's hoe jij daar leeft, woont en werkt.
    Grtjs Huub en Els
  5. Mientje Schim:
    15-10-2012 Hoi Joske.
    2e reactie (woar is de 1e ???)
    Ik heurde dat gej 't goed nor de zin het.
    Wat en mojje foto's, ge doet veul iendrukke op. Geniet d'r mar lekker van !!!
    Groetjes van Giel en Mientje
  6. Joske:
    16 oktober 2012
    Ik ben erachter gekomen, dat je ook kunt reageren op foto's, dus sommige reacties zijn verdwaald geraakt tussen de foto's, maar ik heb ze natuurlijk wel gelezen! Bedankt! :)
  7. Tineke G:
    16 oktober 2012
    Ik had de mijne inderdaad ook weer terug gevonden Joske....

X
  8. Piet en Chris:
    Hoi Joske,
    Zo te lezen en te zien ben je al helemaal ingeburgerd. Hardstikke goed van jou, je doet het toch maar mooi in je eentje. Heel veel succes en een hele fijne tijd. Groetjes uit Den Bosch.
  9. Marlies van Doorn:
    21 oktober 2012
    wow joske, wat fijn detse ut zoe naor diene zin hebs,geniet d'r maar lekker van, det doon weej auk as we de foto's van dich zeen.hiel vuul groetjes marlies(lian zien mooder) we volge dich!
  10. Koen en janneke:
    22 oktober 2012
    Hey Jos! Net dien foto's bekeeke, zuut der good oet daor in the big apple! Lekker op dien gemaak de stad ontdekke, weej zien jaloers ;) Have fun!! En wies dien volgende verhaolke, x van os