I LOVE NEW YORK!

26 december 2012 - New York City, Verenigde Staten

6 December

Surprise! Toen ik vanmorgen mijn deur open maakte, stonden daar mijn schoenen, met cadeautjes erin! Mijn Sinterklazen (Aimée en Matt) hadden goed hun best gedaan! Echt super leuk! En toen die middag Barbara (de moeder van Matt) ook nog langskwam met een zelfgemaakte sjaal, was die lach niet meer van mijn gezicht af te krijgen! I LOVE NEW YORK!

De eerste twee weken van December hebben in het teken gestaan van de 'booth'. Gelukkig waren de meeste dagen niet zo heel koud om buiten te staan en werden we vergezeld door heaters in de 'booth'  zodat het tijdens het winterse weer, het toch uit te houden was buiten. We hebben drukke dagen gehad, maar ook minder drukke dagen. Hoe dichter we bij kerst kwamen, hoe meer geld er uitgegeven werd, tot op de laatste minuten dat de 'booth'  open was, kwamen er mensen 'handmade products' kopen. Een erg leerzame ervaring, verkopen in 'real life'. Het is toch ook wel leuk om met klanten te praten.

Op 16 december was het dan zover, Roel en Boyan zaten in het vliegtuig naar New York. Dus om 7.00 pm stond ik braaf op het vliegveld en daar werd mijn geduld nog even op de proef gesteld.
Na twee maanden alleen maar engels praten, was het in het begin heel raar om weer Nederlands te praten! Ongelofelijk dat je zo snel gewend raakt aan een andere taal, ik was gewoon het Engels letterlijk aan het vertalen naar het Nederlands, wat voor hele gekke zinnen zorgden. Gelukkig was Roel net terug van ongeveer eenzelfde situatie, dus konden ze me wel begrijpen!

Na 7 dagen de toerist uithangen, konden we de volgende highlights aan ons lijstje toevoegen:
- Times Square - Madame Tussauds - Rockafeller Centre - Bryant Park - Apple store(S) - 5th Avenue - Statue of Liberty - Ground Zero - Chinatown - Central Park - Empire State Building - Grand Terminal Central - The Hobbit - Harlem - MoMa - American History Museum - Columbus circle - Brooklyn Bridge - Prospect Park - Coney Island...
En natuurlijk nog veel meer dingen die we onderweg tegen zijn gekomen. Wat het eten betreft hebben we een wereldreis gemaakt in 7 dagen; van Cuba naar Japan en zo'n beetje alles er tussen in.

Oja, ik zou het bijna vergeten, maar in deze week waren Meike en ik ook nog jarig! Wel gek, want normaal gesproken vieren we altijd onze verjaardag samen. Maar we waren wel 6 uur tegelijk jarig dit jaar, want toen het bij jullie al 18 december was (mijn verjaardag dus) was het hier nog 17 december (Meike haar verjaardag) en daar moest natuurlijk op gedronken worden!
Roel en Boyan hadden het voor mekaar gekregen, deze toch al niet zo grote kamer, nog voller dan vol te krijgen. Toen ik op 17 december mijn bed in wilde duiken, lagen daar ineens 50 ballonen op/in/onder het bed. En 's morgens kwamen daar ook nog wat cadeautjes en kaartjes bij!
Ik wil dan ook iedereen bedanken voor de kaartjes, cadeautjes, mailtjes, smsjes en berichtjes op Facebook! Zo lief dat jullie er allemaal aan gedacht hebben!

Ook deze week vloog voorbij en voor ik het wist, stond ik Roel en Boyan alweer uit te zwaaien op het station.
En toen moest ik weer aan het werk, want de hele 'booth' moest leeggehaald worden en wel zo snel mogelijk, want thuis stonden er twee pannen chilli op ons te wachten. Dus na 3 uur opruimen en inpakken, stond het hele huis vol met vrienden en familie en chilli (dat is lekker zeg!).
Omdat we nog niet genoeg gegeten hadden, hebben we gister uitgebreid kerst gevierd met de familie van Matt; waar dit keer een ham op het menu stond. Voor mij voelde het eigenlijk als een Sinterklaasavond, alleen dan in America.
En vandaag is het gewoon weer een werkdag voor de meeste mensen hier, geen tweede kerstdag, gewoon weer aan het werk.

Nu komt het einde van dit avontuur toch wel heel erg dichtbij. Toen ik gister afscheid nam van de ouders van Matt, besefte ik me ineens dat het weleens de laatste keer zou kunnen zijn dat ik hen zou zien.
Van de ene kant vind ik het heel jammer om hier weg te gaan, want het is hier echt super tof! Maar aan de andere kant heb ik ook mega veel zin om weer naar huis te gaan en iedereen weer te zien!
Maarrrrr, voordat het zover is, komen Jan, Mariet en Meike nog eerst Oud op Nieuw hier vieren!

Nu kan ik het officieel zeggen, tot volgende week! xoxo

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Roel:
    26 december 2012
    Ik word nu wel benieuwd hoe die chili zou smaken.
    Gr. Roel
  2. Mariet:
    27 december 2012
    Nog 3 nachtjes......en dan .....NY here we come!!!!!!!!!
  3. Paul en Wieteke:
    27 december 2012
    Nou nou, dich duis neet veur minder? Met twiej van die leuke mannen door New York slentere... det zuuj ik auk neet verkierd vinden!! Zuut der erg gezellig oet!

Geneet nog van dien letste dagen, maar det geit vas en zeker lukken met de Schimmetjes in New York!

Leeve kös,
    Paul en Wieteke
  4. Tineke:
    27 december 2012
    Krismus aok in Nederland weer veerbeej...
    Op naor ut nieije jaor!
    Vuul plezeer nog straks met dien " alderleefstes "en tot gauw!
    Knuffel van Shab.
    X
  5. Marjo:
    27 december 2012
    Waat hes dich vuul gezeen en mei gemak!
    De bis al gans ingeburgerd daor.
    Dalik mos se heej weer gans winne...
    Vuul plezeer met de familie beej ut aaftelle van de klok op Time Square.
    Unne gooje roetsj en geneet der nog maar good van!

Wies in ut nieje jaor x
  6. Els kersten:
    27 december 2012
    Tja Joske, time flyes. Geniet nog met Mariet, Jan en Meike van de laatste dagen in NY. Fijn dat je toch ook weer graag terug komt. We zien je dan ook snel weer!
    Liefs van ons.
  7. Els en Huub:
    Hoi Joske .
    Weej winse dich samen met de femmelie nog ein paar fijne daag in NY. De zuls wal met pien in het hert aafscheid neme van de States maar de zuls ter
    auk zeker truuk kômme.
    Grtjs Huub en Els
  8. Mat en Suzan:
    29 december 2012
    Leuk um te leaze wat se allemaol gedaon hes! Geneet nog van dien letste weak. hiel vuul plezeer met Mariet, Jan en Meike!
    xx Mat en Suzan